Hvordan får du besøgende til hjemmesiden

Rigtig mange virksomheder tror fejlagtigt at blot de laver en hjemmeside, så skal folk nok komme forbi den. Sådan hænger det bare ikke sammen og det skal vi kigge nærmere på her.

Lad os starte med at sammenligne med den virkelige verden. Du er i gang med at starte en helt ny butik – helt fra bunden. Det eneste du har som start er en tom modnet grund og en adresse. Efter nogle måneder har håndværkerne bygget butikken, og du går i gang med at købe varelager hjem og indrette butikken. På åbningsdagen er hylderne fyldte med varer. Butikken er indbydende og DanKort terminalen klar til at tage i mod indkøb.

I denne situation vil det være helt utænkeligt at du ikke har foretaget dig nogen form for markedsføring af din butik, ikke?

Det samme gør sig faktisk gældende online: Du kan ikke bygge en hjemmeside op og så regne med at der kommer kunder ind uden du har markedsført den.

Du skal finde ud af hvor dine kunder er når de overvejer at handle med en virksomhed som din. Her bruger langt de fleste mennesker Google. Derfor giver det sig selv at du skal være synlig i Google – og det skal du være på de søgeord som dine kunder bruger.

En metode er at bruge Google Adwords. Her køber du dig ind i Googles annoncesystemer. Disse annoncerne vises i toppen af Google samt til højre for søgeresultaterne. Derudover bliver de distribueret ud til Googles partnere (det Google kalder display netværket). Det smarte ved Google Adwords er at du betaler ikke for antal af visninger – kun for antal klik. Dermed kan du sikre dig at du får den rigtige værdi for din annoncering.

En anden metode er at komme til at arbejde på at komme højt op i søgeresultaterne. Her handler det om at du optimerer din hjemmeside og lærer Google hvad de enkelte sider handler om. Det er det som man kalder for søgemaskineoptimering. Mange tror fejlagtigt at det handler om at manipulere med Google. Det gør det ikke. Søgemaskineoptimering er i høj grad en marketing aktivitet hvor det handler om at analysere dit marked og via disse analyser markedsføre din hjemmeside over for dit marked. Man kan selvfølgelig godt forsøge at snyde Google, men de bliver altså bare bedre og bedre til at opfange hvad der er snyd og manipulation.

Hvis dine kunder er andre steder – eller også er andre steder end Google, så skal du selvfølgelig markedsføre din hjemmeside der. Husk at læse vores andre blogindlæg om Twitter, Facebook, Google+ og Pinterest.

Post Tagged with

One Responseso far.

  1. Michael siger:

    Der er mange ting man kan for at få sig hjemmeside frem i lyset, som også er pænt beskrevet her i bloggen, lige for at sige lidt om google og deres annoncerne så har google den mening at for at ligge først på google så koster det rigtig mange penge.
    Jeg bruge selv googles annoncerne og kan sige at billig er det ikke.
    men da google er de størrest på market som det dem der bestemmer prisen!!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *